Felietony i Porady

„Jestem tu i teraz. The Mindfulness Project”

Dodano 24 sierpnia 2016 02:08, przez Piotr Zyznowski
 „Jestem tu i teraz. The Mindfulness Project”

Pracuj nad skupieniem swoich myśli, a przy okazji baw się! Książka „Jestem tu i teraz. The Mindfulness Project” uczy, jak żyć z pełną uwagą. To zestaw ćwiczeń na koncentrację – choć łatwych do wykonania, to zadziwiająco skutecznych. Oto nowy sposób na bezstresowe i kreatywne życie. W księgarniach od 21 września.

W 1968 roku Paul McCartney wyjechał z Beatlesami do Indii i nauczył się medytować, co stało się inspiracją dla słynnego „The White Album”. Angelina Jolie twierdzi, że odnajduje medytacyjne momenty uwagi, gdy siedzi na podłodze z dziećmi i rysuje. Na początku lat 90. trener NBA Phil Jackson święcił pamiętne triumfy z drużyną Chicago Bulls. Jak osiągnął zwycięstwo? Pomogły nie tylko treningi, ale także specjalne techniki zainspirowane medytacją, które wzmocniły psychikę zawodników – mindfulness. Mindfulness to coraz popularniejsza na Zachodzie, prosta i efektywna metoda radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami – szkoła bycia tu i teraz, przeżywania chwili obecnej z pełną uwagą i bez osądzania. Pozwala ona uwolnić się od negatywnych emocji i złych nawyków, rozwijać kreatywność oraz uważnie spojrzeć na świat.

Badania naukowe dowiodły, że techniki mindfulness bardzo korzystnie wpływają na zdrowie i dobre samopoczucie. Uznawane są za osobną metodę terapeutyczną, która przynosi ulgę w depresji, chronicznych bólach, problemach emocjonalnych. W roku 1967 dr Herbert Benson z Uniwersytetu Harvarda zbadał osoby medytujące – ich temperaturę ciała, ciśnienie, częstotliwość bicia serca. Miały one o wiele lepsze wyniki w porównaniu z grupą osób niemedytujących. Ponadto dowiedziono, że mindfulness działa motywująco oraz znacznie zwiększa skuteczność w pracy.

„Jestem tu i teraz. The Mindfulness Project” zawiera ponad 80 prostych, interaktywnych ćwiczeń na rozwijanie kreatywności i ciekawości świata. Wykonywanie poszczególnych zadań przywraca utraconą łączność z ciałem i umysłem. Można wykonać wszystkie ćwiczenia albo tylko te, które odpowiadają bieżącym potrzebom.

Minimalistycznie zaprojektowany, estetyczny brulion zachęca czytelnika do wzięcia spraw w swoje ręce i zajęcia się swoim życiem. Jest w czym wybierać. Można rysować, tworzyć listy czy zapisywać własne emocje. Telefoniczny detoks przywróci równowagę umysłową, jedno z zadań pomoże w zwalczeniu bezsenności, a „strona gniewu” pozwoli dać upust negatywnym emocjom. Książka zawiera liczne instrukcje, odnośnik do krótkiego kursu medytacji oraz przestrzeń do prowadzenia zapisków z poczynionych postępów.

Książka ukaże się w 20 krajach, a jej czytelnicy mogą dzielić się w mediach społecznościowych swoimi spostrzeżeniami i uważnymi chwilami dzięki hasztagom #iamherenow i #jestemtuiteraz.

Alexandra Frey, Autumn Totton – autorki książki oraz współzałożycielki londyńskiej organizacji The Mindfulness Project. Alexandra Frey to trenerka i praktyk mindfulness z doświadczeniem w biznesie, psychologii i dziennikarstwie. Autumn Totton także prowadzi kursy treningów uważności, wcześniej pracowała w środowisku biznesowym.

Tylko zarejestrowani użytkownicy portalu sophisti.pl mogą komentować publikowane treści.
Jeśli posiadasz konto sophisti.pl zaloguj się aby dodać komentarz.
Posiadacze kont FB mogą korzeystać z funkcji szybkiego logowania Zaloguj przez Facebook

Treść nie była komentowana, bądź pierwszy !