Felietony i Porady

NAGO - polska marka, z której inni projektanci powinni brać przykład

Dodano 30 października 2018 03:10, przez Kasia Tilda Frąckowiak
NAGO - polska marka, z której inni projektanci powinni brać przykład

NAGO to przyjazne naturze i komfortowe w noszeniu ubrania, które pasują do każdego z nas - do stylu życia i tego, co już mamy w szafie. Ponadczasowe, wykonane z ekologicznych tkanin, są stylową odpowiedzią na potrzeby współczesnego świata.

Ciekawostką, z której każdy powinien zdawać sobie sprawę, jest to, że branża mody jest odpowiedzialna za 10% zanieczyszczeń powietrza, a aż 99% ubrań bezpowrotnie zużywa nasze naturalne zasoby. Marka NAGO powstała dla ludzi, którym się to nie podoba i chcą zmieniać świat.

Twarzą pierwszej kampanii marki NAGO jest polska top modelka Julia Banaś, znana z odpowiedzialnego podejścia (nie tylko) do mody. Zdjęcia autorstwa Dominika Tarabińskiego powstały w Nowym Jorku.

Pierwsza kolekcja składa się z kilkunastu dopracowanych w najdrobniejszych szczegółach elementów, które stanowią bazę uniwersalnej garderoby. T-shirty, body i golfy wykonane są z najwyższej jakości ekologicznej bawełny, a sukienki i swetry - z nowoczesnych i naturalnych materiałów, takich jak tencel i cupro, łączących delikatność jedwabiu z wytrzymałością zarezerwowaną dotychczas wyłącznie dla sztucznych włókien. Te modele to dokładnie tyle, ile potrzebujesz, żeby ubrać się na każdą okazję, uzupełniając to, co masz już w szafie. Wszystkie dodatki do ubrań są zupełnie bezpieczne i nie zawierające żadnych szkodliwych substancji. Guziki, haftki i regulatory wykonane są z metalu bez dodatku niklu. Ilość metek została ograniczona do minimum, pozostawiono tylko te niezbędne, informujące Cię o tym, jak prawidłowo troszczyć się o ubranie. 

Odpowiedzialne podejście do ekologii to również etykiety i opakowania. Do ubrań dołączane są wyłącznie najpotrzebniejsze papierowe zawieszki z metalową agrafką i bawełnianym sznurkiem oraz koperty wykonane z recyklingowanej tektury. Produkty nie są pakowane w folię, ale w praktyczne bawełniane woreczki, co pozwala zaoszczędzić kilkadziesiąt  tysięcy plastikowych worków rocznie. Ubrania NAGO powstają lokalnie, w Europie. Dzięki temu ograniczany jest niekorzystny wpływ transportu na środowisko.

Twórcy NAGO to ludzie dobrze znani w polskiej modzie: Julia Turewicz i Jasiek Stasz (SHOWROOM), Areta Szpura (Local Heroes / Doing Real Stuff Sucks) i Ania Pięta (HUSH Warsaw). Wspiera ich doświadczony zespół ekspertów w zakresie zrównoważonej produkcji, projektowania i nowoczesnych materiałów.

“Projektujemy ubrania stanowiące perfekcyjną bazę szafy. Ponadczasowe, idealne do swobodnego noszenia niezależnie od sezonu. Takie, które to Ty dopełniasz swoją osobowością – nigdy odwrotnie” powiedziała Julia Turewicz, która zarządza projektem.

“Dokładamy wszelkich starań, żeby każdy projekt był nie tylko prosty w stylizacji i komfortowy w noszeniu, ale też maksymalnie przyjazny środowisku. Świadomie wybieramy materiały i długo opracowujemy kroje – wszystko po to, żeby stworzyć projekt doskonały, zgodny z zasadą „less is more”, której hołdujemy również prywatnie”, dodaje Areta Szpura. 

Ania Pięta tłumaczy, że NAGO pracuje w przejrzysty sposób, szanując swoich współpracowników i podwykonawców, a pojęcie ekonomii społecznej jest dla marki kluczowe.  „Naszą supermocą są certyfikowane tkaniny: naturalne, miłe w dotyku, wytrzymałe. Używamy organicznej bawełny, tencel, cupro, wełny. Niemal w 100% eliminujemy sztuczne włókna” - mówi pytana o materiały.  

Tylko zarejestrowani użytkownicy portalu sophisti.pl mogą komentować publikowane treści.
Jeśli posiadasz konto sophisti.pl zaloguj się aby dodać komentarz.
Posiadacze kont FB mogą korzeystać z funkcji szybkiego logowania Zaloguj przez Facebook

Treść nie była komentowana, bądź pierwszy !