Felietony i Porady

Global Bag Index - 25 najbardziej popularnych torebek na świecie

Dodano 13 kwietnia 2017 02:04, przez Katarzyna Frąckowiak
Global Bag Index - 25 najbardziej popularnych torebek na świecie

Vestiaire Collective to sklep internetowy zajmujący się sprzedażą luksusowych marek. Został uruchomiony w 2009 roku przez Christian Jorge,Fanny Moizant, Alexander Cognard, Henrique Fernandes, Sébastien Fabre, Sophie Hersan. 

Stworzyli oni takie miejsce w internecie, w którym fashioniści, miłośnicy mody oraz kolekcjonerzy mogą zarówno kupić, jak i sprzedawać używane ubrania, oraz akcesoria od największych projektantów mody. Znajdziemy tam marki takie jak Chanel, Dior, Yves Saint Laurent czy Dolce & Gabbana.

Wszystkie produkty wystawiane na stronie sklepu są starannie selekcjonowane. Grono ekspertów sprawdza przede wszystkim autentyczność oraz jakość produktów. 

Vestiaire Collective ściśle współpracuje z wydawnictwem Condé Nast. Reklamy sklepu pojawiają się także na łamach takich magazynów mody jak Vogue, GQ, Glamour czy Vanity Fair.

W wyniku przeprowadzonych analiz sprzedaży z ostatnich 10 lat, Vestiaire Collective ogłosił listę 25 najbardziej popularnych na świecie torebek - Global Bag Index.

Bez wątpienia wszystkie torebki z listy są ponadczasowe i nigdy nie wyjdą z mody.

Na miejscu pierwszym znalazła się Chanel Timeless. 

Zaprojektowana  w latach 80tych przez Karla Lagerfelda z nowo stworzonym kultowym logo “CC”. 

Na kolejnych miejscach pojawiły się:

2. Louis Vuitton Speedy.

Ulubienica Audrey Hupburn.

3. Hermes - Birkin.

Nazwana po Jane Birkin. Powstała po rozmowie prowadzonej w samolocie o niewystarczająco dużej torbie.

4. Hermes - Kelly.

Nazwana po Grace Kelly, która używała tej torby do ukrycia pierwszych oznak swojej ciąży. 

5. Chanel - 2.55.

Powstała w lutym 1955 roku, stąd też ta nazwa.

6. Balenciaga - City.

Sprzedała się w 50 sekund. Jest torebką, która najszybciej sprzedała się na Vestiaire Collective.

7. Celine - Luggage.

Zaprezentowana w 2010 roku przez Phoebe Philo. Jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli Celine w Vestiaire Collective.

8. Chanel - Boy.

Zaprezentowana w 2011 roku. Nazwana po prawdziwej miłości Coco Chanel, Boy’u Capel.

9. Louis Vuitton - Neverfull.

Louis Vuitton testował torebki, wkładając do nich rzeczy o wadze 3,5 kg, następnie zrzucając je z wysokości pół metra. Chciał sprawdzić ich trwałość.

10. Celine - Trapeze.

Świetne detale. Trójkątne skrzydła nadają torebce kształt trapeza. To ewolucja popularnego modelu Lugggage.

11. Stella McCartney - Falabella.

To pierwsza torebka - ikona, która powstała bez wykorzystania skóry zwierzęcej. Brawo Stella!

12. Dior - Lady Dior.

Jej pierwotna nazwa to Chouchou. W 1996 roku Dior oddał hołd księżnej Dianie i nazwał ją Lady Dior.

13. Givenchy - Antigona.

Inspiracją była Antygona. Kobieca, ale silna.

14. Valentino - Rockstud.

Kolekcja Rockstud z 2010 roku odniosła ogromny sukces. 

15. Chloe - Paddington.

7 lat po wypuszczeniu Paddington wciąż można było odzyskać prawie 50% jej wartości.

16. Fendi - Baguette.

Jedna z najpopularniejszych torebek noszonych przez Carrie Bradshaw z serialu “Sex w wielkim mieście”.

17. Gucci - Jackie.

Zaprezentowana w 1961 roku. Nazwana po amerykańskiej Pierwszej Damie, Jackie Kennedy.

18. Saint Lauren - Sac de Jour.

Hedi Slimane zaprezentował ją w 2013 roku. Przerobił klasyczny model Birkin.

19. Chloe - Drew.

Każdego sezonu torebki Chloe nazywane są następną literą alfabetu, na sezon pre-fall 2014 przypadła litera “D”. Padło na imię Drew.

20. Hermes - Constance.

Zaprojektowana przez Catherine Chaillet w 1969 roku. Jej nazwa jest hołdem dla jej piątego dziecka, Constance.

21. Alexander Wang - Rocco.

Kultowa nabita ćwiekami torebka Rocco ważąca 1,36kg.

22. Mulberry - Alexa.

Obrazek Alexy Chung niosącej męską teczkę Mulberry zainspirował Emmę Hill do stworzenia tej torebki.

23. Proenza Schouler - PS1.

Pierwsza torebka zaprojektowana w 2008 roku przez utalentowany amerykański duet.

24. Mansur Gavriel - Bucket bag.

Mansur Gavriel to nowa marka w indexie. Ich charakterystyczna torba jest rozpoznawalna przez odważne kolory podszewki.

25. Gucci - Dionysus.

Dionysus utrzymuje 84% ceny swojej pierwotnej wartości. Obecnie jest torbą wartą zainwestowania w nią.

Tylko zarejestrowani użytkownicy portalu sophisti.pl mogą komentować publikowane treści.
Jeśli posiadasz konto sophisti.pl zaloguj się aby dodać komentarz.
Posiadacze kont FB mogą korzeystać z funkcji szybkiego logowania Zaloguj przez Facebook

Treść nie była komentowana, bądź pierwszy !