Felietony i Porady

Notatniki Moleskine

Dodano 7 stycznia 2013 08:01, przez Barbara Mietkowska
Notatniki Moleskine

Notes, który przez ostatnie dwa wieki symbolizował przynależność do awangardy i artystycznej bohemy. Swoje notatki i rysunki przelewali na jego kartki najwybitniejsi artyści, pisarze i podróżnicy, m.in. Pablo Picasso, Vincent van Gogh, Ernest Hemingway.

Początkowo produkowano go we Włoszech, jednak prawdziwą sławę zyskał dzięki sprzedaży w sklepach papierniczych Paryża. Wygodny, zamykany elastyczną gumką z zaokrąglonymi rogami, nie ulegał, dzięki klejonemu grzbietowi, łatwemu zniszczeniu. Swoją nazwę czarny notatnik zawdzięcza angielskiemu pisarzowi i podróżnikowi Bruce’owi Chatwin’owi,  który w jednej ze swoich książek nazwał go Moleskine. Był on zresztą zagorzałym wielbicielem marki. Kiedy w 1986 roku ogłoszono, że ostatnia fabryka papiernicza zaprzestaje  produkcji, wykupił wszystkie dostępne w sklepach egzemplarze. W 1997 roku mały mediolański wydawca postanowił reaktywować markę i posłużyć się jej literacką nazwą. Dzięki umiejętnemu marketingowi dziś notesy Moleskine stały się legendarnym przedmiotem. Istnieje wiele wariantów, kolorów i formatów. Są rozpoznawalne na całym świecie i podobnie jak na początku swego istnienia nadal oznaczają „członkostwo” w  wyjątkowej grupie koneserów i estetów.

Tylko zarejestrowani użytkownicy portalu sophisti.pl mogą komentować publikowane treści.
Jeśli posiadasz konto sophisti.pl zaloguj się aby dodać komentarz.
Posiadacze kont FB mogą korzeystać z funkcji szybkiego logowania Zaloguj przez Facebook

Treść nie była komentowana, bądź pierwszy !