Felietony i Porady

Krokodyl na korcie czyli historia powstania marki Lacoste

Dodano 4 listopada 2013 07:11, przez Katarzyna Frąckowiak
Krokodyl na korcie czyli historia powstania marki Lacoste

W 1926 r. Rene Lacoste jako pierwszy tenisista pojawił się na korcie w koszulce polo z krótkim rękawem. Zaprezentował się w niej podczas turnieju US Open w Nowym Jorku. W ówczesnych czasach tenisiści nosili długie spodnie i koszule z długimi rękawami, co było mało praktycznym strojem. Lacoste zasłynął z przywiązywania dużej wagi do ubrań, w których pojawiał się na korcie. Jednak kiedy wystąpił w koszulce wykonanej z bawełny, która miała miękki kołnierz i dekolt zapinany na guziki, swoim strojem wzbudził zainteresowanie innych sportowców, którzy postanowili ubierać się podobnie.

W 1933 roku słynny francuski tenisista założył firmę. Długo zastanawiał się nad projektem logo. Problem rozwiązał się sam, kiedy to amerykańska prasa nazwała Lacoste’a aligatorem, ponieważ tenisista nie rozstawał się ze swoją torbą, wykonaną ze skory aligatora, którą jak głosi plotka wygrał w zakładzie z kapitanem swojej drużyny biorącej udział w eliminacjach do Pucharu Davisa. Wówczas Lacoste postanowił używać wizerunku krokodyla jako oficjalnego logo firmy.

Przez długie lata marka była znana głównie we Francji. Z czasem koszulki polo przyjęły się nie tylko w tenisie. Ich urok dostrzegli golfiści, żeglarze oraz gracze w polo. Koszulki stały się też elementem stroju codziennego. Największa popularność na świecie zdobyły w latach 80- tych. Doczekał tego momentu jej założyciel, który zmarł w 1996 roku w wieku 92 lat.

Tylko zarejestrowani użytkownicy portalu sophisti.pl mogą komentować publikowane treści.
Jeśli posiadasz konto sophisti.pl zaloguj się aby dodać komentarz.
Posiadacze kont FB mogą korzeystać z funkcji szybkiego logowania Zaloguj przez Facebook

Treść nie była komentowana, bądź pierwszy !