Felietony i Porady

Hubert Woźniak Hubert Woźniak ŁUKASZ JEMIOŁ SS 2014 – FASHION WEEK POLAND

ŁUKASZ JEMIOŁ SS 2014 – FASHION WEEK POLAND

W najnowszej kolekcji Łukasz Jemioł Basic na sezon Wiosna-Lato 2014 projektant postanowił zreinterpretować kultowe postacie z bajek Warner Bros. Dzięki współpracy z wytwórnią, w kolekcji możemy znaleźć motywy nawiązujące do takich bohaterów WB jak Batman, Superman, Królik Bugs czy Struś Pędziwiatr.

            Łukasz Jemioł postanowił połączyć jego subiektywny obraz kultowych postaci Warner Bros z ideą linii Basic – minimalistycznymi, prostymi i cechującymi się neutralną kolorystyką ubraniami. Odbierając charakterystyczne dla owych bohaterów kolory i łącząc ich wizerunek z ideą Basic, stworzył pozytywnie zaskakującą kolekcję wywołującą wspomnienia z dzieciństwa. Poprzez szereg t-shirtów, swetrów, koktajlówek, różnej długości spódnic czy płaszczy Jemioł przeniósł nas w świat silnego Supermana i zwariowanego Królika Bugsa.

            Na próżno szukać w kolekcji głębszych inspiracji. Wprost przeciwnie, jest to niezwykle komercyjna linia, czego projektant nawet nie ukrywa. Jej głównym celem jest połączenie bardzo dobrych jakościowo materiałów z wygodą, casualowym stylem oraz maksymalizacją zysku. Jemioł nie próbuje eksperymentować z krojami czy kolorami. Niewątpliwie z większą swobodą korzysta z kolorów, nie ograniczając się do szarości charakterystycznych dla poprzednich kolekcji. Dostrzec możemy odcienie niebieskiego, bieli, beżu, nawet jaskrawy pomarańczowy oraz tradycyjnie szarości. Mimo to propozycje Jemioła mieszczą się w definicji stylu casulaowego, przez co możemy je bardzo swobodnie ze sobą łączyć.

            Współpraca z wytwórnią Warner Bros i wykorzystanie dzięki temu kultowych postaci z bajek w najnowszej kolekcji niewątpliwie wywindują kolekcję Łukasza Jemioła na wcześniej nieosiągnięty poziom. Projektant już pół roku temu stanął pod ścianą, nie mając pomysłu na rozwój linii Basic. Z racji swej specyfiki są one bardzo ciężkie w tworzeniu z uwagi na zminimalizowanie twórczego pierwiastka. Łukasz Jemioł pokazał jednak, że możliwym jest uniknięcie zastoju i znalezienie consensusu nawet w tak skomplikowanej sytuacji. Nie musiał uciekać się do artystycznego eksperymentowania z krojami, fasonami czy inspiracjami. Wystarczyło bardzo proste rozwiązanie, które okazało się strzałem w dziesiątkę i nie tylko zadecydowało o sukcesie kolekcji, lecz także spowoduje w moim mniemaniu szał na ubrania z Łukasz Jemioł Basic w następnym sezonie. Już w kilka minut po pokazie ciężko było nie usłyszeć o rzeszy gwiazd, redaktorów, stylistów czy fanatyków mody, którzy wyliczali ubrania do zakupienia z dopiero obejrzanego pokazu.

            Łukasz Jemioł pokazał nie tylko swój talent, lecz także zmysł do biznesu, uosabiając tym samym tak ciężką do zrozumienia dla większości Polskich projektantów postawę – bycia artystą i biznesmenem w jednym. Wybieg nie może ograniczać się funkcjonalnie do pozostawania wyłącznie miejscem twórczej ekspresji projektanta, lecz także winien być furtką do ekonomicznego sukcesu przedsiębiorstwa. W końcu moda to nie tylko sztuka czy zabawa, lecz także biznes. 
Ale to proste przesłanie zrozumiało oprócz Jemioła tylko kilku projektantów i dlatego oni odnoszą sukces, a inni wypadają z bezwzględnego świata mody.

 

 

34
zdjęć
w galerii

Tylko zarejestrowani użytkownicy portalu sophisti.pl mogą komentować publikowane treści.
Jeśli posiadasz konto sophisti.pl zaloguj się aby dodać komentarz.
Posiadacze kont FB mogą korzeystać z funkcji szybkiego logowania Zaloguj przez Facebook

Treść nie była komentowana, bądź pierwszy !