Felietony i Porady

SOPHISTI POLECA SOPHISTI POLECA BACK ON TRAIL

BACK ON TRAIL

Premiera klipu BACK ON TRAIL zrealizowanego na potrzeby fundacji Rak’n’Roll.  Główny bohater Szymon Styrczula – Maśniak udokumentował swoją historię walki z rakiem po to by zachęcić młodych ludzi do profilaktyki i aktywnej walki z chorobą.  Producent napojów OSHEE wsparł realizację filmu pokazującego historię ekstremalnego zwycięstwa Górala z nowotworem. We współpracy z fundacją Rak’n’Roll została także stworzona limitowana seria napojów izotonicznych OSHEE RED ORANGE. Ze sprzedaży każdej butelki napoju 5% będzie przekazywane na program profilaktyki walki z rakiem na konto fundacji.

Żyj i zwyciężaj

Szymon Styrczula – Maśniak, góral, czołowy polski narciarz freeride’owy i multi-wyczynowiec udowodnił, że wola walki jest kluczowym argumentem w starciu z przeciwnikiem, jakim jest rak. Przejmujący dokument BACK ON TRAIL zaczął powstawać, gdy Szymon dowiedział się o chorobie. High Level Films nakręciło film, który mógł się różnie skończyć. Kiedy Szymon zaczął chorować trafił do Fundacji Rak’n’Roll, znanej z promowania pozytywnego stylu chorowania. Wsparcia finansowego projektowi udzieliła firma OSHEE. Historię tego ekstremalnego zwycięstwa muzycznie zilustrował zespół Afromental. W trakcie pracy nad filmem powstał pomysł na limitowaną serię napoju izotonicznego Oshee by Rak’n’Roll.  Każda sprzedana butelka to, 5% które trafi na konto fundacji by wspierać programy profilaktyki raka. Trudno o lepszy przykład na hasło „Żyj i zwyciężaj!”.

Znamię czasów

Jak czytamy w “World Cancer Report 2014”* liczba zachorowań na nowotwory rośnie i już w 2025 r. liczba przypadków tej choroby może zwiększyć się z 14 mln do 19 mln rocznie, a w 2035 – aż do 24 mln. Najlepszy efekt profilaktyczny mogą przynieść działania prewencyjne, w tym zmniejszenie spożycia cukru. Eksperci podczas Gastrointestinal Cancers Symposium 2014 w San Francisco, alarmowali, że otyłość może stać się wkrótce groźniejszym czynnikiem ryzyka zachorowania na nowotwory aniżeli palenie papierosów.

- Szymon to niezwykły przykład tego, że raka można „wyrolować”. Od lat robimy to w ramach działań Fundacji, dlatego też historia Szymona jest dla nas pięknym potwierdzeniem tego, że z rakiem można żyć pełnią życia. Niezwykle cieszy nas też współpraca z marką OSHEE, która wspiera nasze działania” – o projekcie mówi Kapsyda Kobro, Prezes Fundacji Rak’n’Roll.

OSHEE RED ORANGE

To napój izotoniczny, który ma orzeźwiający smak czerwonej pomarańczy i słodzony jest stewią (substancją słodzącą pochodzenia naturalnego). Ma także dodatek witamin oraz cynku i co ważne nie zawiera sztucznych słodzików. Charakteryzuje się stężeniem osmotycznym zbliżonym do płynów ustrojowych człowieka, więc szybciej niż woda, soki, czy inne napoje wchłaniany jest przez organizm, co może być szczególnie istotne podczas wzmożonego wysiłku fizycznego.

Rak’n’Roll

Założona przez Magdę Prokopowicz Fundacja Rak’n’Roll działa od blisko pięciu lat, od początku stawiając sobie za cel walkę ze stereotypami dotyczącymi raka – wśród nich o tym najstraszniejszym, że rak jest chorobą śmiertelną, wyrokiem. Fundacja zrealizowała cały szereg projektów propagujących wiedzę przeciwrakową: „Boskie Matki” (o kobietach, które urodziły dzieci w trakcie choroby nowotworowej), „Gadaj*Badaj” (skierowana do mężczyzn kampania promująca profilaktykę raka prostaty), „Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi” (szeroko komentowana kampania na okoliczność zbierania 1% podatku, ale z silnym akcentem edukacyjnym), „Pięknołyse” (seria pięknych portretów kobiet, które chemioterapia pozbawiła włosów), „Rak’n’Rolling” (przejazd rowerami na Zwrotnik Raka), „Daj Włos!” (akcja, a potem cały program zbierania włosów obciętych tak, by powstały z nich peruki dla kobiet w trakcie chemioterapii), warsztaty pięknościowe, wsparcie psychologiczne i wiele innych. Kampanie Fundacji wyróżnia brak sztampy, kreatywność i społeczna użyteczność, często są nagradzani. Co najważniejsze, Rak’n’Roll z sukcesem zmienia schemat myślenia na temat choroby nowotworowej oraz wpływa na poprawę jakości życia i leczenia chorych na raka.  Szymon jako bohater wyrolował raka i razem z Rak’n’Roll pomagać będzie innym osobom, które dotknęła ta choroba.

Poznajcie historię ekstremalnego zwycięstwa: 

Flyspot

Premiera klipu z udziałem Szymona Styrczuli – Maśniaka, zespołu Afromental i zespołu fundacji Ran’n’Roll odbyła się we FlySpot . To pionowy tunel o średnicy 4,5 metra o zamkniętym obiegu powietrza w którym wentylatory o mocy 1,4MW wytwarzają jednorodny strumień powietrza o prędkości do 280 km/h. Taka prędkość powietrza dostarcza przeżyć porównywalnych do skoku spadochronowego wykonanego na wysokości 4000 metrów. 
Z obiektu może korzystać praktycznie każdy, komu pozwala na to stan zdrowia i kto ma ochotę wznieść się w powietrze bez ponoszenia ryzyka, jakie niesie ze sobą skok na spadochronie. Po krótkim szkoleniu w tunelu mogą latać nie tylko dorośli, ale również dzieci powyżej 3 roku życia. Flyspot to najprostszy sposób na zrealizowanie odwiecznego marzenia człowieka – swobodnego unoszenia się w powietrzu, latania niczym ptak.

* źródło: Newsweek, wydanie on-line 4.02.2014

 

 

14
zdjęć
w galerii

Tylko zarejestrowani użytkownicy portalu sophisti.pl mogą komentować publikowane treści.
Jeśli posiadasz konto sophisti.pl zaloguj się aby dodać komentarz.
Posiadacze kont FB mogą korzeystać z funkcji szybkiego logowania Zaloguj przez Facebook

Treść nie była komentowana, bądź pierwszy !