Felietony i Porady

Grzegorz Choromański Grzegorz Choromański
Grzegorz Choromański – jest radcą prawnym prowadzącym w ramach kancelarii Pałucki Trusiński departament prawny specjalizujący się w prawie w branży modowej. Jest autorem inicjatyw mających na celu wspieranie młodych projektantów, poprzez programy patronackie, przy stawianiu pierwszych kroków na drodze kariery. Uważny obserwator toczącego się wokół życia i chętny ich komentator.

 
Grzechy branży mody

Grzechy branży mody

20 października 2016, 02:10

Przygotowanie raportu dotyczącego mocno podzielonej i skłóconej branży modowej było wyzwaniem, które wydawało się na początku niewykonalne. Zachowywanie pozorów, niedostępność i bufonada, to cechy najczęściej widoczne u osób odmawiających udziału w tym przedsięwzięciu. Mimo to udało się

czytaj dalej
Upadłość konsumencka – nowe (lepsze?) rozdanie

Upadłość konsumencka – nowe (lepsze?) rozdanie

29 sierpnia 2016, 10:08

Upadłość konsumencka wkracza w nowy etap. Najnowsze zmiany ustawy Prawo upadłościowe i naprawcze zmieniły optykę spojrzenia sądów na cel tego postępowania, prowadzonego z udziałem osób fizycznych, niebędących przedsiębiorcami. Dzięki tej zmianie celem nadrzędnym ma być umorzenie zobowiązań upadłego, zaś dopiero, gdy będzie to możliwe, zaspokojenie roszczeń wierzycieli w jak najwyższym stopniu.

czytaj dalej
Agencje modelingu. Formy konsolidacji środowisk zawodowych

Agencje modelingu. Formy konsolidacji środowisk zawodowych

1 sierpnia 2016, 12:08

Analiza założeń przyjętych w trakcie roboczych spotkań agencji modelingowych pozwoliła określić, iż formą prawną najbardziej adekwatną do wyznaczonych przez nie celów będzie związek założony przy wykorzystaniu przepisów dotyczących organizacji pracodawców. Związek taki powstaje na podstawie uchwały podjętej na zgromadzeniu założycielskim przez co najmniej 10 pracodawców. Zgromadzenie to uchwala również statut oraz wybiera komitet założycielski w liczbie co najmniej 3 pracodawców, mający kompetencje podjęcia działań w celu formalnego zarejestrowania związku.Posiadanie statusu pracodawcy określa się na podstawie przepisów prawa pracy.

czytaj dalej
Wspólne przedsięwzięcia - wyższa szkoła jazdy.

Wspólne przedsięwzięcia - wyższa szkoła jazdy.

3 lipca 2016, 10:07

rzykładna początkowa zgoda wspólników biznesowych, towarzysząca uruchamianiu nowego przedsięwzięcia, często wystawiana jest na próbę w trakcie dalszej działalności firmy.

czytaj dalej
Agile, znaczy zręczny.

Agile, znaczy zręczny.

1 stycznia 2015, 11:01

Charakterystyczne dla agile marketingu zadaniowe planowanie działań i ich bieżące korygowanie - na podstawie porównywania założeń z osiąganymi rezultatami - może przerodzić się w chaos przy bardziej skomplikowanej strukturze projektów, większej ich liczbie realizowanych jednocześnie oraz rozbudowanych i wymieniających się zespołach projektowych. 

czytaj dalej
Świąteczny prezent dla konsumentów.

Świąteczny prezent dla konsumentów.

13 listopada 2014, 08:11

Wszyscy jesteśmy konsumentami. To stwierdzenie wprowadza pewien dualizm w naszym codziennym odbiorze otaczającej nas rzeczywistości, a także może być przyczyną wewnętrznego, moralnego konfliktu.

czytaj dalej
Sztuczki marketingowe – lokowanie produktu.

Sztuczki marketingowe – lokowanie produktu.

6 czerwca 2014, 10:06

Widoczne od pewnego czasu na ekranach telewizorów komunikaty o lokowaniu produktu nie są biciem się w piersi przez nadawców audycji radiowych lub telewizyjnych, skruszonych dotychczasowymi praktykami, lecz efektem wykonania nałożonego na nich obowiązku ustawowego.Jednak po kolei. 

czytaj dalej
Ale dlaczego?! – wpadka text workera

Ale dlaczego?! – wpadka text workera

11 maja 2014, 11:05

Zachowanie dziennikarza (tytułowego text workera) popularnego portalu sprowokowało mnie do przypomnienia kilku podstawowych zasada zawartych w prawie autorskim, które winny być objęte zakresem wiedzy obowiązkowej każdego praktyka obcującego z własnością intelektualną.

czytaj dalej
Pasożytnictwo, czyli kilka słów o marketingu.

Pasożytnictwo, czyli kilka słów o marketingu.

22 kwietnia 2014, 08:04

Chęć osiągnięcia zysku jest często tak silna, że przedsiębiorcy decydują się podejmować działania nawet balansujące na granicy dobrych obyczajów, etyki lub prawa. Takie działania określane są mianem ambush marketingu (inaczej też marketingiem zwodniczym, podstępnym lub pasożytniczym).

czytaj dalej
Spór o zabiegi estetyczne, kolejna odsłona.

Spór o zabiegi estetyczne, kolejna odsłona.

25 marca 2014, 01:03

W używanej przeze mnie terminologii (bo ustawowych regulacji w tym zakresie brak) zabiegi estetyczne to nie tylko te z zakresu medycyny estetycznej, ale również wszystkie pozostałe, mające z założenia poprawiać piękno (wygląd, ale też samopoczucie) człowieka, które niekoniecznie musi wykonywać lekarz.

czytaj dalej
Rzecz o umowach

Rzecz o umowach

24 lutego 2014, 08:02

Brak umów sporządzonych na piśmie, a nawet brak dbałości o możliwość potwierdzenia dokonanych ustaleń w inny, pośredni sposób (email, fax, sms, itp.), stanowi istotną przyczynę późniejszych konfliktów i „wyciekania” zysków w branży modowej.

czytaj dalej
Ochrona dóbr osobistych – krótki przewodnik

Ochrona dóbr osobistych – krótki przewodnik

17 lutego 2014, 05:02

W każdym przypadku, aby uzyskać ochronę prawną, konieczna jest aktywność osoby, której dobro zostało naruszone. Bez poświęcenia czasu, determinacji oraz cierpliwości, pozytywnego skutku nie uda się osiągnąć.

czytaj dalej
Zabiegi estetyczne i prawo

Zabiegi estetyczne i prawo

9 lutego 2014, 08:02

Wśród osób zajmujących się zabiegami estetycznymi słowo „odpowiedzialność” odbierane jest jako zapowiedź czegoś złego i zarazem nieuchronnego. Wynika to trochę z niewiedzy, trochę zaś z braku jednoznacznych kryteriów oceny.

czytaj dalej
Chaos na rynku zabiegów estetycznych.

Chaos na rynku zabiegów estetycznych.

3 lutego 2014, 12:02

Młody wygląd kojarzy się z siłą, witalnością i zdrowiem. Nic dziwnego, że wszyscy chcemy jak najdłużej czuć się i wyglądać młodo. To pragnienie sprawia, że coraz więcej osób poszukuje zabiegów, które pomogą im ten cel osiągnąć. W związku z rosnącą popularnością zabiegów estetycznych, rośnie również liczba miejsc, gdzie się je wykonuje.

czytaj dalej
Optymalizacja podatkowa to nie malwersacja.

Optymalizacja podatkowa to nie malwersacja.

27 stycznia 2014, 12:01

Kontrola społeczna jest potrzebna, jednak optymalizacja podatkowa nie może być utożsamiana z malwersacją.

czytaj dalej
Rozwód- Studźmy złe emocje, dbajmy o relacje

Rozwód- Studźmy złe emocje, dbajmy o relacje

22 stycznia 2014, 12:01

Wykonując zawód radcy prawnego zajmuję się różnymi rodzajowo sprawami. Największe jednak emocje, poza związanymi z przygotowaniami i realizacją nowych, branżowych projektów (co uwielbiam), budzą zazwyczaj sprawy rodzinne. Pomoc klientowi w osiągnięciu celu w takich sprawach, szczególnie rozwodowych, nie zawsze przynosi satysfakcję.

czytaj dalej
Kto ma prawo do nazwy zespołu

Kto ma prawo do nazwy zespołu

15 stycznia 2014, 09:01

Z biznesami różnie bywa. Jak można było ostatnio wyczytać, nieporozumienia nie omijają osób związanych wcześniej wspólną pasją i celem biznesowym. Bynajmniej nie przedświąteczna atmosfera panowała pomiędzy Pawłem Kukizem, a jego byłymi kolegami z zespołu Piersi. Niezadowolenie ex‑wokalisty spowodowane zostało wykorzystywaniem przez obecny skład zespołu wcześniejszego dorobku artystycznego zespołu, w tym i Pawła Kukiza oraz starej nazwy.

czytaj dalej
Blogerka na celowniku korporacji.

Blogerka na celowniku korporacji.

7 stycznia 2014, 08:01

Felieton jest formą subiektywnego przedstawienia jakiegoś zagadnienia. Może zawierać treści kontrowersyjne, prowokować, a nawet posługiwać się fikcją, jednak głównym celem winno być przedstawienie aktualnego tematu z punktu widzenia osoby go piszącej.

czytaj dalej
Nękanie

Nękanie

28 grudnia 2013, 05:12

Spotkania z rodziną, tą bliższą i dalszą, jak również innymi bliskimi, odświeżanie relacji, a także nawiązywanie nowych, to jedne z wielu zalet Świąt Bożego Narodzenia. Jest to, moim zdaniem, również dobra okazja do refleksji nad trwałością więzi międzyludzkich wynikających z powiązań rodzinnych, towarzyskich, jak również biznesowych, a zarówno z tymi pierwszymi, jak i kolejnymi, bywa bardzo różnie.

czytaj dalej