Felietony i Porady

Wizytowe kolekcje od polskich marek

Dodano 25 lutego 2016 10:02, przez Redakcja
Wizytowe kolekcje od polskich marek

W nowej kampanii projektu Polska Moda wystąpili Ambasadorzy inicjatywy: Mister Polski Rafał Maślak oraz cztery Polki, które wygrały ogólnokrajowy casting: Agnieszka Basińska, Martyna Chmielewska, Alicja Chrząszcz oraz Katarzyna Fornalkiewicz. 

Praca, ważne spotkanie biznesowe i inne oficjalne sytuacje wymagają odpowiedniego ubioru. Obecnie business code nie jest już tak sztywny jak dawniej i dozwolone są różne zabiegi urozmaicające stylizacje. Niestety ta dowolność może okazać się zgubna, ponieważ granica między tym co jeszcze wypada, a tym co już zaczyna być nieodpowiednie bywa bardzo cienka. Nowa sesja projektu Polska Moda podpowiada jak podczas oficjalnych okoliczności pokazać się od najlepszej strony, podkreślić atuty sylwetki i jednocześnie przemycić elementy ukazujące własny styl oraz charakter. Aranżacja sesji stylizowana jest na pracownię projektantów mody, w której właśnie jest tworzona nowa kolekcja. Za obiektywem stanął Sebastian Zieliński, natomiast stylizacje opracował Rafał Orłowicz. 

Minimalistyczna biała sukienka połączona z wyrazistą biżuterią oraz balerinkami w ciemnym kolorze to dobre rozwiązanie dla kobiet aktywnych zawodowo, które bardzo cenią wygodę. Sprawdzi się zarówno na takiej figurze jaką ma Alicja – szczupła, wysoka, jak i na kobietach o większych rozmiarach. Komplet Martyny – zwiewna bluzka oraz rozkloszowana spódnica w subtelne kwiaty za kolana - to ponadczasowa elegancja zaczerpnięta z lat 50. Do tego koniecznie buty na obcasie, aby nadać sylwetce lekkości. Zestawienie Rafała z kolei pokazuje jak sprytnie można zrezygnować z białej koszuli i eleganckich spodni na rzecz luźniejszego looku, w którym mężczyzna może czuć się swobodnie w codziennej pracy. Ważnym elementem jego ubioru są skórzane buty dobrane pod kolor koszuli.

Na kolejnych zdjęciach stylista Rafał Orłowicz pokazuje jak w business code można bawić się kolorami. Na fotografiach zestawiona jest biel z błękitem – niezapinany żakiet oraz spodnie ¾, a do tego szpilki z wężowej skóry u Martyny, błękitno-granatowy look Rafała Maślaka połączony z półbutami również w odcieniach koloru niebieskiego. Z kolei klasyczna biała koszula Agnieszki została przełamana kolorową ołówkową spódnicą z wyrazistym nadrukiem. Alicja z całej grupy wyróżnia patchworkowa wielobarwna marynarka, mieniąca się w świetle jedwabna koszulka i czerwone czółenka na słupku z lakierowanej skóry. Stylizację wyciszają granatowe spodnie nawiązujące do elementów żakietu. Stylista wykorzystał przy tym zestawieniu czarną biżuterię, która przyciąga wzrok.

Na kolejnych fotografiach stylista pokazał wariacje w wykorzystaniu bieli przy strojach wizytowych. Alicja Chrząszcz ma na sobie biały total look składający się żakietu i sukienki, Agnieszka Basińska prezentuje prosty szary żakiet bez kołnierza, który doskonale łączy się z białym kompletem: minimalistyczną koszulą i eleganckimi spodniami. Zaskakującą propozycją w ubiorze Kasi Fornalkiewicz jest połączenie nieco luźnej sukienki w romantyczne kwiaty z naszyjnikiem stworzonym z delikatnych koralików i łańcucha. Zdecydowanie ten akcent przyciąga uwagę. Inny, dziewczęcy krój wybrała Martyna. Sukienka o fasonie tuniki została wzbogacona o złotą lamówkę. Ukryty ściągacz umożliwia swobodne dopasowanie kroju sukienki do okazji i reszty garderoby. Dla Rafała Maślaka stylista dobrał stylizację najbardziej casualową: skórzana marynarka, biała polówka z elementami denimu oraz niebieskie spodnie. Męsko, z charakterem i wyrazistym stylem.

Na fotografii, gdzie Rafał Maślak wychodzi z biura, model ma na sobie ubiór półformalny: błękitny sweter, pod spodem koszula i denimowe spodnie, które pasują kolorystycznie z pikowaną kurtką. Do całości stylista dobrał casualowe skórzane buty.

Sesja zdjęciowa została przeprowadzona w showroomie polskiej marki balma, która jest wiodącym producentem mebli biurowych w kraju

O projekcie Polska Moda

Projekt Polska Moda powstał w połowie 2014 r. z inicjatywy rodzimych producentów, którzy wspólnymi siłami chcieli pokazać polskim i zagranicznym klientom potencjał krajowego przemysłu mody. Koordynacja działań organizacyjnych i marketingowych została powierzona Międzynarodowym Targom Poznańskim posiadającym najdłuższe doświadczenie w organizacji spotkań dla branży fashion w kraju. 

Idea projektu zakłada promocję marek pod wspólnym znakiem Polska Moda. Firmy ubiegające się o przyznanie znaku muszą wykazać całkowitą produkcję w kraju oraz spełniać bieżące wymogi wzornicze. Wyróżnione marki można znaleźć w sklepach po charakterystycznej przywieszce z logotypem projektu. Na stronie www.polskamoda.pl znajduje się lista brandów, a także wyszukiwarka butików oraz showroomów stacjonarnych, gdzie można kupić produkty w 100% stworzone w Polsce.

Inicjatywa została pozytywnie odebrana przez świat mediów oraz show-businessu. Mister Polski 2014, model Rafał Maślak zgodził się przyjąć tytuł Ambasadora projektu. Towarzyszą mu cztery Ambasadorki, wybrane drogą ogólnopolskiego castingu: Katarzyna Fornalkiewicz (Międzychód), Agnieszka Basińska (Paczkowo), Alicja Chrząszcz (Poznań) oraz Martyna Chmielewska (Poznań). Rafał Maślak wraz z paniami pojawi się również na wybiegu  podczas Targów Mody Poznań – najważniejszego wydarzenia dla branży w Polsce. 

Projekt Polska Moda powstał również z myślą o rodzimych i zagranicznych właścicielach sklepów odzieżowych oraz obuwniczych, którzy - jak wynika z badań MTP - są żywo zainteresowani nawiązywaniem kontaktów biznesowych z polskimi producentami. Dużym ułatwieniem dla nich jest obecność uczestników programu Polska Moda podczas Międzynarodowych Targów Mody Poznań.  Do tej pory znak Polska Moda został przyznany trzydziestu markom.

Tylko zarejestrowani użytkownicy portalu sophisti.pl mogą komentować publikowane treści.
Jeśli posiadasz konto sophisti.pl zaloguj się aby dodać komentarz.
Posiadacze kont FB mogą korzeystać z funkcji szybkiego logowania Zaloguj przez Facebook

Treść nie była komentowana, bądź pierwszy !