Felietony i Porady

#sexedpl czyli Anja Rubik edukuje Polskę

Dodano 29 października 2017 02:10, przez Katarzyna Frąckowiak
#sexedpl czyli Anja Rubik edukuje Polskę

Anja Rubik znana jest z tego, że nie pozostaje obojętna, jeżeli chodzi o tematy polityczne oraz życie społeczne. Mimo iż mieszka za granicą, głównie za pośrednictwem mediów społecznościowych wspierała wiele akcji. Stawała w obronie Trybunału Konstytucyjnego, broniła praw kobiet oraz wspierała marsze KOD-u.

„Fakt, że mieszkam i pracuję za granicą, niezwalania mnie z odpowiedzialności za mój kraj. I nie są to patetyczne słowa, tylko tak po prostu uważam i czuję. Los Polski jest dla mnie bardzo istotny. Tam mieszkają moja rodzina, moi przyjaciele, tam są moje korzenie, moja tożsamość, mój język” – mówiła w wywiadzie dla „Newsweeka”.

Obecnie Anja Rubik zainicjowała projekt #SEXEDPL.

Brak edukacji seksualnej w szkołach oraz działania rządu zmierzające do ograniczenia dostępu do antykoncepcji skłoniły supermodelkę, aby wzięła sprawy w swoje ręce.

„Najpierw chciałam wpadać do szkół, robić pogadanki o seksie i rozdawać ulotki, ale to był szalony pomysł, bo niestety nie mam tyle czasu. Wymyśliłam więc kampanię #SEXEDPL „- mówi Anja Rubik. 

„Sexedpl” to kampania społeczna, której zadaniem jest edukacja seksualna Polaków i przełamywanie tematów tabu. Do udziału w kampanii Anja Rubik zaprosiła gwiazdy oraz artystów. Wezmą w niej udział m.in. Mary Komasa, Roma Gąsiorowska, Magdalena Cielecka, Maciej Stuhr, Monika Brodka, Dorota Masłowska.

Anja Rubik nakręciła króciutkie, 60-sekundowe filmiki, poświęcone różnym tematom: masturbacji, antykoncepcji, wizytom u ginekologa, pigułce "dzień po".

"Chcę, by dotarły do młodych ludzi i ich rodziców. Mam nadzieję, że w kampanię zaangażują się kolejne znane osoby, nauczyciele, rodzice, seksuolodzy" - mówi Rubik.

"Z powodu klimatu, który obecnie panuje w Polsce - brak edukacji seksualnej oraz konsekwentnie realizowany plan rządu, by ograniczyć dostęp do antykoncepcji - zdecydowałam stworzyć kampanię edukacyjną, na którą będą się składać 60-sekundowe filmiki, których tematem będzie edukacja seksualna. Wybrałam grupę powszechnie znanych w Polsce osób, zarówno kobiet, jak i mężczyzn, wywodzących się ze świata sztuki, muzyki, filmu oraz mody z prośbą o wzięcie udziału w projekcie i szerzeniu wiedzy na temat edukacji seksualnej. Z pomocą specjalistów oraz grupy Dziewuchy Dziewuchom, stworzyliśmy listę głównych lekcji na temat edukacji seksualnej. Następnie poprosiliśmy każdą osobę biorąca udział w kampanii, by opowiedziała historie, która nawiązuje do jednej z lekcji. Kampania rozpocznie się 28 października, codziennie będziemy wypuszczali jeden z 60-sekundowych filmików.", napisała Anja Rubik na swoich profilach społecznościowych.

„KTO JEJ TO POWIE" - tak brzmi tytuł pierwszego video w kampanii społecznej zainicjowanej przez Anję Rubik. "Córeczko, jak Ci to powiedzieć" - zastanawia się Maciej Stuhr. To on jest bowiem pierwszą z gwiazd #sexedpl . Na ekranie widzimy, jak Maciek Stuhr próbuje porozmawiać na temat seksu z córką, a właściwie ćwiczy przed lustrem to, co chciałby jej powiedzieć.

“ŚWIADOMA ZGODA” - tak brzmi tytuł drugiego video, w którym występuje Monika Brodka. 

Harmonogram akcji #sexedpl:

28.10 Maciej Stuhr

29.10 Monika Brodka

30.10 Maffashion

31.10  Robert Biedroń 

2.11  Magda Cielecka 

3.11  Anja Rubik

4.11 Małgorzata Szumowska 

5.11 Mateusz Banasiuk 

6.11 Mary Komasa

7.11 Sebastian Fabijański 

8.10 Dorota Masłowska

9.11  Roma Gąsiorowska 

10.11 Radzimir „Jimek” Dębski

12.11 Marta Frej 

Akcję wspiera też marka LocalHeroes, która właśnie rozpoczęła sprzedaż koszulek i gadżetów promujących akcję #sexedpl. Zobaczycie je w naszej galerii.

A oto lista osób zaangażowanych w projekt #SEXEDPL:

Film by Anja Rubik @anja_rubik

DOP Piotr Sobociński @piotrsobo, Michał Sobociński @michalsobo, Radosław Ładczuk

Styling: Zofia Komasa (@zofiaurszulakomasa)

Editing: Damian Kuligowski (@d_kul__owski)

Ph: Iza Grzybowska (@iza_grzybowska)

make up: Sylvia Rakowska (@sylwiamakeup), Iza Kućmierowska (@izakucmierowska), Magdalena Wińska (@magdalenawinska)

Fryzura: Gor Duryan (@gorgeousduryan)

Studio Tęcza (@studio_tecza)

Consult: Basia Ewa Baran (@dziewuchy_dziewuchom)

Patronat mediów: Wysokie Obcasy (@wysokieobcasy.pl)

Graphic design: Michał Hops Chmielewski  (@michel_hops )

Operational manager: Zuzia Nowicka (@nowickazuz)

Produkcja: Warsaw Creatives (@warsawcreatives)

Kamera: Panavision Poland

Światło: Luks Film

Postprodukcja: Coloroffon

Dźwięk: Ucho Studio (@uchostudio)

Specjalne podziękowania: Paweł Walicki (@pawelwalicki), Lucyna Szymanska (@lucynaszymanska)

Tylko zarejestrowani użytkownicy portalu sophisti.pl mogą komentować publikowane treści.
Jeśli posiadasz konto sophisti.pl zaloguj się aby dodać komentarz.
Posiadacze kont FB mogą korzeystać z funkcji szybkiego logowania Zaloguj przez Facebook

Treść nie była komentowana, bądź pierwszy !